Waarnemingsposities

WAARNEMINGSPOSITIES

Eerste positie
Geassocieerd in jezelf

Tweede positie

Geassocieerd in de ander 

Derde positie

Gedissocieerd van jezelf en van de ander  (helicopterview, observator, meta).


WAARNEMINGSPOSITIES: ENKELE KENMERKEN 

·        bekijken van de werkelijkheid vanuit meerdere hoeken
·        visueel
·        auditief
·        kinesthetisch
·        olfactorisch
·        gustatoir
·        gevoelens
·        waarden
·        overtuigingen
·        denkpatronen
·        identiteit
·        fysiologie
·        gebaren
·        oogbewegingen
·        tonaliteit
·        houding
·        beweging

 

WAARNEMINGSPOSITIES: DOELEN

1.    Meer flexibiliteit en creativiteit in je eigen denken en gedrag. 

2.    Anderen beter te begrijpen. 

3.    Een stap terug te doen en situaties meer objectief waar te nemen. 

4.    De invloed van jouw verbale en non-verbale gedrag op anderen, en de invloed van hun gedrag op jou beter te bevatten.

Melding: cookies

Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om de effectiviteit van advertenties te registreren en te optimaliseren, om onze website te verbeteren, om de website naar behoren te laten werken, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen Cookies accepteren