New Behaviour Generator

NEW BEHAVIOUR GENERATOR
Aanleren van nieuw gedrag

 

1.    Bepaal welk (nieuw) gedrag je graag wilt hebben of wilt verbeteren 

2.    Creëer een anker van één of meerdere hulpbronnen die je nodig hebt om het gewenste gedrag goed te kunnen uitvoeren.

3.    Creëer een film waarin het nieuwe gedrag perfect én realistisch wordt uitgevoerd. Kijk gedissocieerd naar deze film.

4.    Voer een ecologie-check uit. 

5.    Stap geassocieerd in de film terwijl het anker wordt afgevuurd.

6.    Vraag het onderbewuste om de verantwoordelijkheid te nemen voor het implementeren van de verandering.

7.    Future pace.


NEW BEHAVIOUR GENERATOR
Te gebruiken bij het versneld aanleren van nieuw gedrag, dan wel het veranderen of verbeteren van huidig gedrag.

Stap 1: Bepaal welk nieuwe gedrag je graag zou willen hebben of welk huidig gedrag je graag wilt verbeteren.


Stap 2: Plaats een (gestapeld) hulpbron-anker (bijvoorbeeld gestapeld). Creëer een anker van gemoedstoestanden die jij nodig hebt om het gewenste gedrag optimaal uit te voeren.


Stap 3: Kijk gedissocieerd naar de te creëren film. Kijk in gedachten naar de mentale film waarin je het gewenste gedrag uitvoert. Ga bij je innerlijke film op de stoel van de regisseur zitten. Doe alsof je Steven Spielberg bent. Bekijk de gebeurtenissen die zich voor jouw innerlijk oog afspelen. Blijf gedissocieerd terwijl je naar de geluidsband luistert en daar wijzigingen op aanbrengt. Je bent zowel de hoofdrolspeler als de regisseur. Let ook op de reacties van eventuele anderen op wat jij doet.

 

Stap 4. Doe de nodige aanpassingen totdat de film perfect is geworden. Blijf regisseren en de geluidsband samenstellen tot jij volmaakt tevreden bent.

 

Stap 5: Ecologiecheck. Is dit nieuwe gedrag in overeenstemming met jouw waarden en persoonlijke integriteit? Maak eventuele aanpassingen indien nodig.

 

Als je er niet helemaal tevreden over bent, ga je terug naar de stoel van de regisseur en verander je de film voor je er opnieuw instapt. Kies, als je tevreden bent over de imaginaire prestatie, een intern of extern signaal dat je kunt gebruiken als teken om dit gedrag werkelijk te vertonen. Oefen mentaal in het opmerken van het signaal op en repeteer het nieuwe gedrag van binnen.

 

Stap 5: Stap geassocieerd in de film terwijl het hulpbron-anker wordt afgevuurd. Zodra de film “perfect” in de gedissocieerde variant is, stap je geassocieerd in jezelf terwijl het gemaakte hulpbron-anker (stap 2) activeert.

 

Stap 6: Future pace. Bedenk toekomstige situaties waarin dit nieuwe gedrag voorkomt en ervaar hoe deze situaties nu veranderd zijn. Ben je bij een situatie geweest, ga dan door naar een volgende situatie.

 

New Behaviour Generator is een eenvoudige en zeer effectieve techniek die je kunt toepassen bij jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Hoe vaker  je dit doet, des te sneller zal je gaan lijken op de persoon die je werkelijk wil zijn.

 

 

Melding: cookies

Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om de effectiviteit van advertenties te registreren en te optimaliseren, om onze website te verbeteren, om de website naar behoren te laten werken, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen Cookies accepteren