Ketenen is een techniek die wordt gebruikt indien de gewenste stemming afwijkt van de huidige stemming. Als jouw stemming geïrriteerd is, kan het moeilijk zijn om meteen naar de gewenste stemming van vrolijk te gaan. Daarom kan je er voor kiezen die grote stap, onder te verdelen in kleinere stappen. Bijvoorbeeld van geïrriteerd naar rust, dan van rust naar tevreden en van tevreden naar vrolijk.
1. Breng rapport tot stand
2. Geef aan hoe het proces zal verlopen
3. Bepaal de ongewenste, huidige stemming (H.S.)
4. Kies een gewenste stemming is (G.S.)
5. Beslis welke tussenliggende stemmingen (T.S.) leiden tot de eindbestemming. Aangezien het een persoonlijke keten wordt, bepaal je zelf of er twee of drie tussenliggende stemmingen nodig zijn.
a. Uitgaande van twee tussenliggende stemmingen kun je jezelf de volgende vragen stellen:
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van …. (H.S.) ….?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
b. Uitgaande van drie tussenliggende stemmingen
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van … (H.S.) … ?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
T.S. 3: Wat haalt mij weg van T.S. en wat brengt mij naar T.S. 3?
6. Ontwerp de individuele keten
7. Anker H.S. (op 1 knokkel) + Test
Trigger = “Hoe weet je dat het tijd is om te ….?”
8. Anker de overige stemmingen (allen op een andere knokkel!). Breakstate tussendoor. Eventueel gelaagde ankers.
9. Ankers afvuren:
H.S. à op het hoogtepunt T.S. 1 afvuren en H.S. loslaten
Als T.S. 1 op het hoogtepunt is T.S. 2 afvuren en T.S. 1 loslaten, etc.
Dit een paar keer herhalen, dan alleen H.S. afvuren en ….de rest volgt
Let erop dat je bij het afvuren steeds 2 knokkels even 1 seconde tegelijk aanraakt voordat je de eerste loslaat. Dit zorgt namelijk voor de koppeling.
10. Vraag naar een moment in de toekomst dat je dit gebruiken kunt…
Ketenen is een techniek die wordt gebruikt indien de gewenste stemming afwijkt van de huidige stemming. Als jouw stemming geïrriteerd is, kan het moeilijk zijn om meteen naar de gewenste stemming van vrolijk te gaan. Daarom kan je er voor kiezen die grote stap, onder te verdelen in kleinere stappen. Bijvoorbeeld van geïrriteerd naar rust, dan van rust naar tevreden en van tevreden naar vrolijk.
1. Breng rapport tot stand
2. Geef aan hoe het proces zal verlopen
3. Bepaal de ongewenste, huidige stemming (H.S.)
4. Kies een gewenste stemming is (G.S.)
5. Beslis welke tussenliggende stemmingen (T.S.) leiden tot de eindbestemming. Aangezien het een persoonlijke keten wordt, bepaal je zelf of er twee of drie tussenliggende stemmingen nodig zijn.
a. Uitgaande van twee tussenliggende stemmingen kun je jezelf de volgende vragen stellen:
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van …. (H.S.) ….?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
b. Uitgaande van drie tussenliggende stemmingen
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van … (H.S.) … ?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
T.S. 3: Wat haalt mij weg van T.S. en wat brengt mij naar T.S. 3?
6. Ontwerp de individuele keten
7. Anker H.S. (op 1 knokkel) + Test
Trigger = “Hoe weet je dat het tijd is om te ….?”
8. Anker de overige stemmingen (allen op een andere knokkel!). Breakstate tussendoor. Eventueel gelaagde ankers.
9. Ankers afvuren:
H.S. à op het hoogtepunt T.S. 1 afvuren en H.S. loslaten
Als T.S. 1 op het hoogtepunt is T.S. 2 afvuren en T.S. 1 loslaten, etc.
Dit een paar keer herhalen, dan alleen H.S. afvuren en ….de rest volgt
Let erop dat je bij het afvuren steeds 2 knokkels even 1 seconde tegelijk aanraakt voordat je de eerste loslaat. Dit zorgt namelijk voor de koppeling.
10. Vraag naar een moment in de toekomst dat je dit gebruiken kunt…
Ketenen is een techniek die wordt gebruikt indien de gewenste stemming afwijkt van de huidige stemming. Als jouw stemming geïrriteerd is, kan het moeilijk zijn om meteen naar de gewenste stemming van vrolijk te gaan. Daarom kan je er voor kiezen die grote stap, onder te verdelen in kleinere stappen. Bijvoorbeeld van geïrriteerd naar rust, dan van rust naar tevreden en van tevreden naar vrolijk.
1. Breng rapport tot stand
2. Geef aan hoe het proces zal verlopen
3. Bepaal de ongewenste, huidige stemming (H.S.)
4. Kies een gewenste stemming is (G.S.)
5. Beslis welke tussenliggende stemmingen (T.S.) leiden tot de eindbestemming. Aangezien het een persoonlijke keten wordt, bepaal je zelf of er twee of drie tussenliggende stemmingen nodig zijn.
a. Uitgaande van twee tussenliggende stemmingen kun je jezelf de volgende vragen stellen:
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van …. (H.S.) ….?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
b. Uitgaande van drie tussenliggende stemmingen
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van … (H.S.) … ?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
T.S. 3: Wat haalt mij weg van T.S. en wat brengt mij naar T.S. 3?
6. Ontwerp de individuele keten
7. Anker H.S. (op 1 knokkel) + Test
Trigger = “Hoe weet je dat het tijd is om te ….?”
8. Anker de overige stemmingen (allen op een andere knokkel!). Breakstate tussendoor. Eventueel gelaagde ankers.
9. Ankers afvuren:
H.S. à op het hoogtepunt T.S. 1 afvuren en H.S. loslaten
Als T.S. 1 op het hoogtepunt is T.S. 2 afvuren en T.S. 1 loslaten, etc.
Dit een paar keer herhalen, dan alleen H.S. afvuren en ….de rest volgt
Let erop dat je bij het afvuren steeds 2 knokkels even 1 seconde tegelijk aanraakt voordat je de eerste loslaat. Dit zorgt namelijk voor de koppeling.
10. Vraag naar een moment in de toekomst dat je dit gebruiken kunt…
Ketenen is een techniek die wordt gebruikt indien de gewenste stemming afwijkt van de huidige stemming. Als jouw stemming geïrriteerd is, kan het moeilijk zijn om meteen naar de gewenste stemming van vrolijk te gaan. Daarom kan je er voor kiezen die grote stap, onder te verdelen in kleinere stappen. Bijvoorbeeld van geïrriteerd naar rust, dan van rust naar tevreden en van tevreden naar vrolijk.
1. Breng rapport tot stand
2. Geef aan hoe het proces zal verlopen
3. Bepaal de ongewenste, huidige stemming (H.S.)
4. Kies een gewenste stemming is (G.S.)
5. Beslis welke tussenliggende stemmingen (T.S.) leiden tot de eindbestemming. Aangezien het een persoonlijke keten wordt, bepaal je zelf of er twee of drie tussenliggende stemmingen nodig zijn.
a. Uitgaande van twee tussenliggende stemmingen kun je jezelf de volgende vragen stellen:
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van …. (H.S.) ….?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
b. Uitgaande van drie tussenliggende stemmingen
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van … (H.S.) … ?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
T.S. 3: Wat haalt mij weg van T.S. en wat brengt mij naar T.S. 3?
6. Ontwerp de individuele keten
7. Anker H.S. (op 1 knokkel) + Test
Trigger = “Hoe weet je dat het tijd is om te ….?”
8. Anker de overige stemmingen (allen op een andere knokkel!). Breakstate tussendoor. Eventueel gelaagde ankers.
9. Ankers afvuren:
H.S. à op het hoogtepunt T.S. 1 afvuren en H.S. loslaten
Als T.S. 1 op het hoogtepunt is T.S. 2 afvuren en T.S. 1 loslaten, etc.
Dit een paar keer herhalen, dan alleen H.S. afvuren en ….de rest volgt
Let erop dat je bij het afvuren steeds 2 knokkels even 1 seconde tegelijk aanraakt voordat je de eerste loslaat. Dit zorgt namelijk voor de koppeling.
10. Vraag naar een moment in de toekomst dat je dit gebruiken kunt…
Ketenen is een techniek die wordt gebruikt indien de gewenste stemming afwijkt van de huidige stemming. Als jouw stemming geïrriteerd is, kan het moeilijk zijn om meteen naar de gewenste stemming van vrolijk te gaan. Daarom kan je er voor kiezen die grote stap, onder te verdelen in kleinere stappen. Bijvoorbeeld van geïrriteerd naar rust, dan van rust naar tevreden en van tevreden naar vrolijk.
1. Breng rapport tot stand
2. Geef aan hoe het proces zal verlopen
3. Bepaal de ongewenste, huidige stemming (H.S.)
4. Kies een gewenste stemming is (G.S.)
5. Beslis welke tussenliggende stemmingen (T.S.) leiden tot de eindbestemming. Aangezien het een persoonlijke keten wordt, bepaal je zelf of er twee of drie tussenliggende stemmingen nodig zijn.
a. Uitgaande van twee tussenliggende stemmingen kun je jezelf de volgende vragen stellen:
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van …. (H.S.) ….?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
b. Uitgaande van drie tussenliggende stemmingen
T.S. 1: Wat (welke stemming) haalt mij weg van … (H.S.) … ?
T.S. 2: Wat (welke stemming) brengt mij naar … (G.S.) …?
T.S. 3: Wat haalt mij weg van T.S. en wat brengt mij naar T.S. 3?
6. Ontwerp de individuele keten
7. Anker H.S. (op 1 knokkel) + Test
Trigger = “Hoe weet je dat het tijd is om te ….?”
8. Anker de overige stemmingen (allen op een andere knokkel!). Breakstate tussendoor. Eventueel gelaagde ankers.
9. Ankers afvuren:
H.S. à op het hoogtepunt T.S. 1 afvuren en H.S. loslaten
Als T.S. 1 op het hoogtepunt is T.S. 2 afvuren en T.S. 1 loslaten, etc.
Dit een paar keer herhalen, dan alleen H.S. afvuren en ….de rest volgt
Let erop dat je bij het afvuren steeds 2 knokkels even 1 seconde tegelijk aanraakt voordat je de eerste loslaat. Dit zorgt namelijk voor de koppeling.
10. Vraag naar een moment in de toekomst dat je dit gebruiken kunt…